پیشگیری از سکته
 
شبرنگ

دکتر مینا کاویانی واحد علوم پزشکی تهران، افزود: اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در میگو به دلیل برخورداری از خاصیت ضدالتهابی در پیشگیری از تشکیل لخته خون، آریتمی های قلبی (بی نظمی ضربان قلب) و کاستن از فشارخون بالا و کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی بسیار موثر هستند.
 
وی گفت: میگو یک منبع غنی از سلنیوم است و تحقیقات نشان می دهد که با افزایش دریافت منابع غذایی حاوی سلنیوم، احتمال بروز سرطان کاهش می یابد.
 
یک متخصص قلب و عروق افزود: اغلب افراد درباره نوع و مقدار چربی میگو دچار سردرگمی می شوند این در حالیست که چربی میگو کم، اما مقدار کلسترول آن زیاد است. به همین دلیل بعضی افراد به ویژه بیمارانی که کلسترول خون آنان بالاست، ممکن است از خوردن میگو پرهیز کنند.
 
وی با بیان اینکه ماهی و میگو جزو مواد غذایی حساسیت زا هستند، توصیه کرد: افرادی که سابقه و استعداد ابتلا به آلرژی یا حساسیت غذایی دارند باید طبق نظر پزشک و متخصص تغذیه، این مواد غذایی را مصرف کنند. آنان همچنین برای آگاهی بیشترازعلایم و نشانه های آلرژی غذایی لازم است با متخصصان مشورت کنند.
 
دکتر کاویانی در پایان گفت: میگو دارای موادی به نام «پورین» است که می توانند در بدن به اسید اوریک تبدیل شود. تجمع بیش از حد پورین ها و اسید اوریک در بدن موجب تشدید عوارض بیماری هایی مانند نقرس و سنگ کلیه می شود.


نظرات شما عزیزان:

arian
ساعت23:31---4 خرداد 1391
جدی؟پس خدارو شکر،از این خبر خیلی خوشحال شدم بخدا.انشاالله همیشه خوش و شاد و با ترنم باشید(تو پرانتز:هر چند از طرح خودم هیچی نسیب خودم نمیشه،ای دنیاااااااااااااا) پاسخ: اگه شام دادن سهم تو با من.

arian
ساعت0:08---4 خرداد 1391
خانم مدیر معلوم که کلاس بد جوری خسیسنا،آخه بغیر از آقایان قدرتی و حسینی هیچ کس نظر نداده و موافقت خودشو اعلام نکرده،هه پس معلوم همش شور و داد تو خالی میزدن برای دفاع از شهر و استانشون پاسخ:نه اتفاقا اکثر خانوما موافقت کردن منتظر اتفاقات آینده بودن آخه قرار بود آقایون میگوبخرن خانوما بپذن بعد دسته جمعی بخوریم!!!!!!!!!!!!!!!!!

arian
ساعت12:55---1 خرداد 1391
ممنونم از آقای قدرتی و جناب حسینی از لطفشون به نظر بنده.فقط لازم به ذکر که دیگه داخل این کار کسی نباید بفکر دبه کردن و اینکه اول شما بعدن شما باشه.این یه مراسم دوستی و انس و الفت هست دیگه این چیزا اصلا نباید توش معنی داشته باشه و اتفاقا هر کس جلوتر شروع کنه از حرمت شخصیت و فرهنگ والای استان و شهر خودش دفاع کرده پس یا علی بگن دیگه مردا میدون؟
بعدم جناب حسینی شما از کجا مطمئن هستید که من همکلاسیتون نباشم پاسخ: جون من شبهه ننداز.


hosseini
ساعت23:56---31 ارديبهشت 1391
سلام! ايول به ارين!! چي ميشد اين ارين همكلاسي ما ميبود!!! كلاس ما ديگه هميشه يه كلاس عالي ميشد! راستي اگه هستيد يا علي! بوشهري ها ثابت كنيد!!!
پاسخ: شما شروع کنید بسم الله.


arian
ساعت15:05---31 ارديبهشت 1391
با سلام خدمت تمام عزیزان.
من اومدم یه راهی بدارم برای حل این موضل تقریبا بزرگ فقط اول در جواب اون عزیزی که گفته بود بوشهریا فقط نسبت به خودشون مهمان نوازن بگم اینکه بخدا من خودم بوشهریم ولی از یه خصلت بوشهریا گله دارم و اونم این که اتفاقا بر خلاف نظر شما شدیدا نسبت به غریبه ها احساس اخت و صمیمیت دارن و نسبت به خودشون بلعکس.خوب دیگه بحثشو ادامه نمیدم همونجور که گفتم میخوام یه راه حل بخاطر این مشکل بذارم.آآآآآآقققققققققااااا بگممممم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
ولی خداییش قول مردونه بدین که انجامش بدینا،آخه هر کس انجامش نده هم به ضرر خودش هم شهرشه،پس دیگه با خودش:
و اما پیشنهاد،آقا بیاید برای حل این مشکل و ثابت کردن خوبی خودتون و شهر محبوبتون هم برای ایجاد یک جمع دوستانه و رفع کدورتها،یشب بوشهریا شیرازیا رو دعوت کنن برای شام یا ناهار،یشب هم شیرازیا بوشهریا رو دعوت کنن،ولی خواهشا خسیسا به کنار و خواهش دوم این که تعارف معارف و روم نمیشه و فلانی مرد فلانی زن و روم نمیشه در نیاریدا،دو تا مجلس کاملا دوستانه.آقا نگران خرجشم نباشید آخه اولا یه ساندویچ 500 هم خوب دوما با دو کار پشت سر دقیقا یر به یر میشین ضرری هم در کار نیس و تنها چیزی که میمونه صمیمست دوستی و احساس انس و الفت بیشتر.حالا هر کس موافق بگه یا علی تا مدیریت تصمیم بگیر.
کوچیک تمام دانشجویای بوشهری و شیرازی، آرین پاسخ: تصمیم با خود هم کلاسی هاست.


زهرا
ساعت12:15---31 ارديبهشت 1391
ببخشید مگه آدم با ده سال ،بیست سال ساکن جایی شدن اهل اونجا میشه... اگه اینجوریه داداشه منم شیرازیه.در ضمن یه گناوه ای اصیل با یه شیرازیه اصیل حریف میشه.

فاطمه
ساعت7:48---31 ارديبهشت 1391
خانم مدیر جون من اینم بزن بعد تمومش کن.....


هی من میخوام هیچی نگم هی نمیذارینا...ببینید خودتون دنبال بحثو گرفتینا...





فعلا که همین بوشهر داره ازتون آق مهندس میسازه خیلی بد بود نمیومدین میرفتین همون شیراز خوش آب و هوا درس میخوندین!!!!!!!!!!
پاسخ: فقط به خاطر گل روی ماهت ، حالا راحت شدی دیگه تمام.


فاطمه
ساعت23:22---30 ارديبهشت 1391
ماشالله ماشالله...بزن به تخته تورو خدا تعصبه چش نخوره...
باشه همکلاسی حرفای ما چرند،صدمن یه غاز،حرفای شما صحیح ولی خب وقتی شما داری از شهرت دفاع میکنی باید یکی باشه طرف بوشهر بی دفاع دراد یا نه؟؟؟؟؟
به هر حال همه جای ایران سرای من است...

آهان راستی به همون خدا اینکه میگن تعارف شیرازی،از شیرازیای خوابگاه شنیدم از خودم نگفتم...
دیگه چی میخواستم بگم.....همین دیگه بیخیال بقیش...خانم مدیرمونم داره کم کم عصبانی میشه...پس در نتیجه همه ی شهرا خوبن،هر کسی محل زندگیش برای خودش بهترینه،و فقط غذاهای منطقه ی خودش بهش مزه میده...اوکی؟؟؟ پاسخ: راستی یکی از بوشهریا حسابی از کوره در رفته جدی میگم بخدا ،این آخرین نظری بود که در این باره ثبت شد می ترسم کار به جاهای باریک بکشه.


زهرا
ساعت21:06---30 ارديبهشت 1391
سه بار چهار بار پناه بر خدا از حرفای بعضی از بچه ها!!!

فاطمه
ساعت20:21---30 ارديبهشت 1391
دوبار سه بار پناه بر خدا از حرفای این بچه ها!!!

خدایا فقط خودت یه کاری من تا آخر این ترم شاخ در نیارم....

شیرازیا مهموت نوازن؟؟؟؟؟

والله تا بوده و ما شنیدیم وقتی آدما بهم میرسن و یه تعارف الکی به هم میزنن گفتن تعارف شیرازیه ها جدی نگیری!!!!!

بعدشم گناوه اگه جنسش گرونه خرید نرین جنساتوتو از همون شیراز جونتون بگیرین که با اون اجناس بنجلش قیمتش سر به فلک کشیده.....



واما جناب آقای زارعی...

کسب مدرک داوری در رشته ی بسیار گرانقدر آشپزی رو بهتون تبریک میگم...شیرینیه ما یادتون نره...

حالا آقایون بوشهری!!!!!

بسه هر چی سر کلاس ساکت موندین لطف کنید بفرمایید وبلاگ یه دفاعی از استانتون بکنید....

همین دیگه ادامه ی دعوا باشه حضوری!!!!!





(بالا غیرتا جدی نگیرین همش شوخیه)
پاسخ: ایول به خانوم خدری


arian
ساعت21:21---29 ارديبهشت 1391
جناب زارعی سلام.
نگاه من عموم،4 تا پسر عموم،3 تا دختر عموم،5 تا دختر عمم،عمم قبلا بوشهری بودن ولی متاسفانه از وقتی رفتن شیراز و به قولا آب شیراز رو خوردن شدن بی خاصیت،اصلا بو هم ندارن.ضمنا خودم 2 سال شیراز بودم و به به خدا روز بد نبینید حتی یک بار یه تعارف خشک و خالی دوستان به اصطلاح شیرازیم برای دعوت به خونشون نکردن اما با وجود راه دورمون همیشه خاطرشون رو خواستیم.سرتو درد نیارم،این گفتم که بدونید زیادم بی خبر از شما مهمان نوازای عزیز نیستم(ببخشید شوخی بود که بخندیما)


زارعی
ساعت16:54---29 ارديبهشت 1391
سلامی دوباره من فک میکنم اقایون تو داوری برای اشپزی خیلی ماهر تر و دقیق تر باشن!(این نظر شخصیمه)به نظر من غذاهای استان فارس خیلی بهتر هستن .من احتمال میدم بوشهریا خوب بلد نیستن غذاهای استان فارسیا رو درست کنن.(نمونه بارز سالاد شیرازی سلف که واقعا همچی هست الا سالاد شیرازی)من نه این که استان فارسیم اینا رو میگم من به عنوان یه داور حکم میکنم.بعدشم در جواب خانم مهمانمون باید عرض کنم استان فارس همیشه مهمان نواز بودن و هستن یادتون نره که بوشهر جزعی از فارس بوده اگه میبینید مهربون و مهمون نوازید واسه اینه که از نژاد پارس هستین و یادتون نره که اصالتا کجایی هستین! در ضمن باید بگم حرفام جنبه طنز داره امیدوارم ناراحتی و بحث پیش نیاد!خوب خانم کاظمی تقصیر ما استان فارسیاست که مهربونیم و نمیتونیم چیزیو که داریم به دیگران ندیم!
پاسخ: ولی آقای زارعی انصافا نشنیدم بگن استان فارسی ها مهمون نوازن تا بوده ونبوده بوشهریا معروف بودن ولی شماها هم خوبین انصافا،در ضمن سلف چیش خوبه که سالادش خوب باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


arian
ساعت12:50---29 ارديبهشت 1391
والله تا بوده غذا ها و مهمان نوازی های بوشهری ها تو کل کشور معروف بوده و تا بوده و ما دیدیم شیرازیا به خود خواهیشون معروف بودن(شوخیا) بعدم غذایی که ندارین اه اه جز که تعریف کلم رو بدین که کم خاصیت ترین سبزی جهان

فاطمه
ساعت2:48---29 ارديبهشت 1391
رو کم کنیه ؟!؟!؟!؟!

فاطمه
ساعت1:15---29 ارديبهشت 1391
بله بله نفهمیدم...
خانم مدیر از خودت مایه بذار چرا پای منو میکشی وسط قوربونت...
اومدیم خوردن معدشون به غذای خوششششمزززه سازگاری نداشتو زبونم لال یه چیزی شد...بعدش من
چیکار کنم هان؟؟؟


شوخی کردما کسی به دل نگیره!!!!!!!!!!!
هستیم در خدمتتون...زحمت میگوشو بکشین پختش با خانم مدیر!!! پاسخ: ها چنه زهلشه بردیه خو درس می کنم.


زهرا
ساعت18:58---28 ارديبهشت 1391
مثل اینکه شماها عادت شده براتون که به همه چیز گیر بدینا!!!!!!!!!!!!!!!!! آخه به ماهی و میگو دو تا موجود بی زبون چیکار دارین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فاطمه
ساعت18:22---28 ارديبهشت 1391
وای دیدین چی شد....

یعنی حالا دیگه باید تو خوابگاه گشنگی بکشم!!!!!

نه...فرن جونم به این خوبی آشپزی میکنه مگه میذاره...


arian
ساعت15:50---28 ارديبهشت 1391
آقای حسینی ببخشا،شما از چه چیزی خوشتون میاد،اصلا از چیزی هم خوشتون میاد؟شما بگید تا بذارم براتونبعدشم هر چی باشه میگو از شیرین پلو و خورشت شیرین شما بهتره.

فرنوش
ساعت8:40---28 ارديبهشت 1391
فاطی خانم میدونی من ماهی و میگو دوست ندارم!! اگه دیگه واستون کلم پلو و هویج پلو درست کردم حالا میبینی!!!

التماس نکن
پاسخ: فاطمه التماس نکنیا درست نکرد که نکرد خودت غذا درست کن، از قدیم گفتن التماس به خدا نعمته اما التماس به خلق ذلته.


فاطمه
ساعت19:19---27 ارديبهشت 1391
وا چیکار به محصول شهرمون دارین؟؟؟
میگو به این خوشمزگی...فرن جونم شماهم!!!
حالا که اینجوریه از کلم پلو و هویج پلو خودتون خوشمزه تره


فرنوش
ساعت11:50---27 ارديبهشت 1391
مرس مدیر جان!!!!! ولی خاصیت های غذاهای خوشمزه رو هم تو وبلاگ بذار آخه من حالم از ماهی ویگو بهم میخورهپاسخ: چشم چشم تو فقط گریه نکن.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
26 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 15:15

درباره وبلاگ


این وبلاگ برای همه ی برو بچ باغبانی بخصوص 88 ته و صدالبته همه دوستانی که لطف میکنن و به ما سر میزنن. از همتون ممنونم.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همکلاسی و آدرس baghbaniha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.